DMs forperson er gået på orlov

/files/assets/news/camilla-foto-rasmus-kongsgaard.jpg
13. juni 2024
Af Anne Nimb

På baggrund af en arbejdspladsvurdering (APV) i DM, der viser udfordringer i samarbejdet mellem det politiske niveau og sekretariatet, herunder ikke mindst i forhold til DM’s forperson, Camilla Gregersen, har Camilla Gregersen valgt at gå på selvbetalt orlov, mens en arbejdsgruppe går i gang med at finde en løsning.

I KS er vi blevet orienteret om situationen, som ikke kommer til at påvirke fusionen mellem DM og KS pr 1. november.

KS’ forperson, Cathrine Holm-Nielsen ser på sagen med alvor, men hun er glad for, at DM handler så resolut på det som de gør:

”Vi har og har haft et rigtig godt samarbejde med både den politiske og administrative ledelse i DM og ikke mindst mange dygtige medarbejdere i DM, som nu er i gang med at udfolde og konkretisere fusionen sammen med medarbejdere i KS’ sekretariat. Så situationen ændrer ikke på det arbejde, som er i gang for at forberede fusionen. Og visionen for vores fælles varetagelse af interesserne for kommunikatører, sprog og marketingfolk er uændret,” siger Cathrine.

”Når det er sagt, så beskriver DM’s Akademikerbladet en situation, der ikke er acceptabel og som der skal handles på. DM’s forperson talte grimt om medarbejdere og opførte sig ”grænseløst” – nu tager hun orlov – Akademikerbladet
Derfor synes jeg, det er en god beslutning , at både Camilla og DM som organisation nu handler resolut. Jeg både tror på og forventer også, at når vi når fusionsdatoen, så har man fundet de fremadrettede løsninger, der skal til for at skabe et  bedre arbejdsmiljø.”

Opdatering 20. juni 24: Camilla Gregersen har meddelt, at hun ikke genoptiller til posten som forperson i DM, når der valg til efteråret. Hun stopper i DM, når hendes valgperode udløber 31. december 2024. Camilla Gregersen har været forperson i DM i 9 år.

Foto Rasmus Kongstad

Kunstig intelligens

6 AI-tip: Bliv teknologiens mestertræner

De nye AI-værktøjer skal løbende trænes for at udvikle sig. Lidt ligesom mennesker. Men hvordan gør du? Kommagasinet har søgt råd hos to profiler.

Kunstig intelligens

8 tip: Tættere på personlige e-commerce-oplevelser med AI

AI kan - i hvert fald på papiret - bidrage til stærkere personalisering, der kan forbedre kundetilfredshed, øge salget og styrke kundeloyaliteten.

Kunstig intelligens

8 AI-veje til bedre nyhedsbreve

Der er mange muligheder for at give nyhedsbrevet et boost. Vi har bedt to eksperter give deres bedste råd.

Edit page