Fusion

Vi er begyndt at tegne stregerne til det nye

/files/assets/news/arbejdsgruppe-bred.jpg
7. december 2023
Af Anne Nimb

En række arbejdsgrupper på tværs af sekretariaterne i KS og DM er i gang med at forberede, hvad den nye organisation skal kunne gøre for medlemmerne. Ambitionsniveauet er højt, for der skal bygges et stærkt fagligt fællesskab med masser af attraktive medlemstilbud.

”Selvom fusionen endnu ikke er vedtaget af KS-medlemmerne, er det vigtigt, at vi er klar, så medlemmerne oplever både vanlige og nye faglige aktiviteter og arrangementer fra starten. Så vi er gået i gang i god tid,” siger KS forperson Cathrine Holm-Nielsen.

I fællesskab har KS og DM nedsat en række arbejdsgrupper, der skal bringe de overordnede linjer fra fusionsaftalen til live.

”Vi vil give jer det I kender fra KS, og samtidig får I også det DM har på hylderne. Men det nye og fede foregår i snitfladerne mellem de to organisationers hidtidige tilbud. Blandt andet vil I opleve flere flerfaglige arrangementer om de store dagsordener som for eksempel bæredygtighed og diversitet, ” siger Cathrine Holm-Nielsen.

Arbejdsgrupperne - der ses på billedet ifm det første møde (foto Cathrine Holm-Nielsen) - har nu afsluttet den indledende del af deres arbejde, og der ligger oplæg til, hvordan der skal arbejdes videre med en række områder, så de kan føres ind i den nye sektor DM Kommunikation, som skal dække alle KS’ernes fagligheder.

Arbejdsgrupperne har arbejdet med:

• Fagkommunikation

Kommunikations-, sprog- og marketingfagene flytter sig med hastige skridt, og DM Kommunikation skal være det faglige fællesskab, hvor medlemmer får information, der kan hjælpe dem videre - uanset om de leder efter fifs til at løse en konkret opgave, inspiration fra pinger i faget, beskrivelser af trends eller tendenser, historier fra andre medlemmer eller hjælp til at håndtere de omskiftelige krav.

• Kurser og arrangementer om kommunikation, sprog og marketing

Visionen for fusionen er at skabe stærkere medlemstilbud, der bygger på det bedste fra begge forbund.

En af styrkerne i KS er vores faglighed, og den styrke skal bæres ind i DM Kommunikation.

Arbejdsgruppen arbejder derfor med at udvikle en kombination af de stærke faglige og branchenære kurser fra KS, og flerfaglige perspektiver fra DM. Det sikrer, at vi kan fortsætte med at udbyde kurser indenfor alt fra kommunikationsstrategi og kommasætning til ChatGPT og Photoshop, men samtidig give mulighed for at dykke ned aktuelle temaer som bæredygtighed og diversitet.

KS fagligheden er helt central for DM, og det har været vigtigt at sikre, at ingen af vores nuværende tilbud går tabt, og at ambitionsniveauet er uændret eller forhøjet. Det er for eksempel aftalt, at KS-dagen fortsætter, selvom den nok kommer til at hedde K-dagen efter en fusion.

• Netværk og frivillighed

Netværksmodellen i KS og DM ligner med få undtagelser hinanden meget og grundlaget for medlemsnetværkene er helt det samme: at give mulighed for at møde andre medlemmer samt at styrke frivilligheden og medlemsengagementet i forbundet.

Arbejdsgruppen beskriver, hvordan en fremtidig fælles netværksmodel kunne se ud, og hvordan den nye, fælles netværksmodel skal understøttes.

Læs mere om fusionen, hvad den betyder for dig og for KS og hvilke tanker, der er gjort for at sikre, at det bedste fra KS videreføres i den nye organisation. Her kan du også indsende dine spørgsmål eller kommentarer ift fusionen til os.

KS og DM på vej i fusion

Kunstig intelligens

6 AI-tip: Bliv teknologiens mestertræner

De nye AI-værktøjer skal løbende trænes for at udvikle sig. Lidt ligesom mennesker. Men hvordan gør du? Kommagasinet har søgt råd hos to profiler.

Kunstig intelligens

8 tip: Tættere på personlige e-commerce-oplevelser med AI

AI kan - i hvert fald på papiret - bidrage til stærkere personalisering, der kan forbedre kundetilfredshed, øge salget og styrke kundeloyaliteten.

Kunstig intelligens

8 AI-veje til bedre nyhedsbreve

Der er mange muligheder for at give nyhedsbrevet et boost. Vi har bedt to eksperter give deres bedste råd.

Edit page