22. marts 2023
Vi er nok allesammen stødt på begrebet influencer eller influent, som det hedder på dansk. Vi møder dem på de sociale medie-platforme og i tv-programmer. Og netop influenter er temaet til gå-hjem-møde d. 28. marts fra 17-19 i KS lokaler på Hauser Plads.
Her kan du møde Henriette Rald og Katrine Thielke, der er forfatterne bag bogen "Influenter - når mennesker er medier". De vil give en introduktion til bogens bærende modeller og sætte fokus på, hvordan kommunikation med influenter bør ses som værdifuld strategisk kommunikation. De vil også fortælle om de syv forskellige influentkategorier:
- Kommercielle influenter
- Medarbejderinfluenter
- Direktøren på sociale medier
- Agendasættere
- Interessenter som influenter
- Frivilliginfluenter
- Selvfluenter.
Undervejs vil der være en lille øvelse og masser af tid til spørgsmål.
Til arrangementet kan du købe ”Influenter - når mennesker er medier” med 20 % rabat, og hvis du er hurtig måske få en signeret udgave.
Arrangementet afholdes i samarbejde med K1 Kommunikationsforening.
Klik her for at tilmelde dig
Skal vi arbejde mere eller skal vi arbejde smartere?
Vi skal ikke hylde at hente børn sent eller at arbejde til sent. Vi skal heller ikke hylde at hente tidligt. Det er ikke alle, der har mulighed for det. Vi skal derimod hylde et arbejdsmarked og en arbejdsplads, hvor der er plads til fleksibilitet og til at arbejde smartere.
Socialdemokraterne har glemt noget vigtigt
I et åbent brev til fremtrædende socialdemokrater minder Akademikerne om de højtuddannedes bidrag til det danske samfund. ”Der er grund til at huske socialdemokraterne på den værdi, akademiske medarbejdere bidrager med, samt betydningen af et højt uddannelsesniveau og nem adgang til uddannelse i det danske samfund,” siger Cathrine Holm-Nielsen.
Fire roller: Her kan AI bidrage til intern kommunikation
Introduktionen af nye generative AI-værktøjer kan over tid ændre den interne kommunikation radikalt, mener Jonas Bladt Hansen (billedet), der er rådgiver i intern kommunikation. Han peger selv på fire forskellige roller, hvor AI kan gøre den interne kommunikation hurtigere, bedre og endda mere inkluderende.