Masterclass: Design en stærk brandstemme - og brug den effektivt i praksis

Workshop

En genkendelig og effektiv brandstemme differentierer, skaber troværdighed og relationer. Selv uden visuel indpakning kan de bedste brandstemmer genkendes i et overkommunikeret samfund. Det skaber værdi og styrker brandet og organisationen – udadtil, på tværs af kanalerne og indadtil i organisationen. Det giver denne masterclass dig viden og værktøjer til.

Få perspektiv, inspiration og en værktøjskasse til at designe en stærk brand tone of voice – uanset typen af brand eller organisation du arbejder for eller med. Her kan du som kommunikationsfaglig bidrage til at styrke jeres brandstrategiske arbejde, så det skaber værdi og gør forskel. På anden halvdel af masterclassen lærer du at arbejde med tonalitetsdesign – det vil sige, hvordan brandstemmen anvendes bedre i praksis, så den tilpasses konkrete målgrupper, budskaber, kontekster og kanaler.

Det får du ud af at deltage på kurset:

Få viden om, hvad det betyder og skaber af værdi at have en genkendelig og effektiv brand tone of voice.

Få enkle råd og værktøjer til at designe en stærk brand tone of voice med.

Få introduktion til at arbejde med tilpasning af tonaliteten i jeres brandkommunikation, og inspiration fra best practice eksempler på tonalitetsdesign, der matcher målgruppen, budskabet, konteksten og kanalen.

Tilegn dig værktøjer til at arbejde med udvikling og tilpasningen af jeres brandstemme, hvor du kan medbringe din egen case på masterclass'en.

Få indsigter i, hvordan du som kommunikationsfaglig kan gøre ny forskel i brandarbejdet.

Workshoppen afholdes i samarbejde med DM, og du vil møde medlemmer fra begge forbund.

Om oplægsholderen
Marta Karolina Olsen har i snart 25 år arbejdet med kommunikation, branding og medier som rådgiver, konsulent, brandansvarlig, leder og underviser. I de første knap 20 år på bureauer og i organisationer, til i dag hvor hun på femte år er selvstændig med rådgivningsvirksomheden CBM Consult. Desuden er Marta ekstern lektor i kommunikation og medier på Københavns Universitet.

Praktisk information

Dato:
tirsdag, 22. oktober 2024
Tidspunkt:
9:00 - 15:30
Adresse:
Udsigtstårnet, Akademikertårnet 4. sal, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg
Sted:
Hovedstaden
Tilmeldingsfrist:
tirsdag, 15. oktober 2024 - 12:00
Pris:
Gratis

Tilmeldingsfristen er overskredet og du kan ikke længere tilmelde dig.

Andre kurser og arrangementer du måske kunne finde interessant

Edit page