14. november 2018

Torsdagsbar: Panama Papers, influencers og bureaubranchen

Hvordan sætter du dagsordenen? Som konsulent på et bureau, graverjournalist, nichemedie eller som virksomhed, der søger alternative veje til målgruppen? Kom og hør 3 oplæg om, hvordan kommunikation og journalistik er med til at påvirke debatten og sætte dagsordener.

Kom til en gratis hyggelig og berigende eftermiddag for alle, der er medlem af AJKS, Kommunikation og Sprog eller Dansk Journalistforbund, når vi holder faglig torsdagsbar torsdag, 22. november 2018 - 17:00 til 20:00 i Republikken, Vesterbrogade 26, 1620 København. Som altid byder vi på to genstande og en sandwich, og du vil have god tid til at snakke med både oplægsholdere og de andre deltagere i Republikkens hyggelige lokaler.

En temperaturmåling på influencer-epidemien
Igennem de sidste 10 år har brugen af influencers i kommunikations- og marketingindsatsen været støt stigende, og der er stort set ikke en branche, fra spegepølse-producenter til realkreditinstitutter, der ikke har givet sig i kast med at samarbejde med influencers på den ene eller anden måde.
Men med den stigende popularitet ser vi i større og større grad også bagsiden af medaljen, og historier om falske følger og anklager om skjult reklame er begyndt at fylde i debatten og sætter spørgsmålstegn ved influenceren som troværdig ’kommunikationskanal’.
Så hvor efterlader det influencer-epidemien anno 2018? Det giver seniorrådgiver hos Kompas Kommunikation, Emilie Holmbo Jensen sit bud på.

Sandheden om bureaubranchen: Er der grænser for kreativitet?
Har du brug for at sætte din egen dagsorden som konsulent i bureaubranchen, så svarer partner i Lead Agency på, hvad det kræver at være en god kommunikationskonsulent.
Kræver det at
du har styr på din Luhmann?
du er på high-fives med det halve Folketing og de nyeste YouTubere?
du kan få kreative idéer i samme takt, som du danser Fortnite?
Eva Svavars, partner i LEAD Agency, svarer på disse spørgsmål og fortæller om rollen om konsulent, kundernes efterspørgsel og hvordan kreativitet kan skabe indflydelse.

Journalistik, der skaber overskrifter – og afslører svindel, korruption og magtmisbrug
Mediebranchen er under pres i disse år, stillinger bliver nedlagt, og budgetter bliver skåret – men hvad betyder det for den dybdeborende og afslørende journalistik? Hvad betyder det for kritiske journalisters muligheder for at skabe ”breaking news”? Og hvad skal der til for også fremover at kunne afdække og afsløre alt fra decideret svindel til kynisk magtmisbrug?
Bliv meget klogere, når du kan opleve to af landets mest ihærdige journalister: John Hansen og Peter Ernstved Rasmussen.
Den ene arbejder internationalt og har som garvet graverjournalist været med til at afsløre alt fra danskeres panamanske skattely – og Nordeas rolle i den forbindelse – til det faktum, at den danske stat er blevet snydt for mindst 12 mia. kr. i den såkaldte ”udbytteskandale”.
Den anden er chef for sit eget, lille nichemedie, som har fået sat spot på en omfattende sag om mulig nepotisme i Forsvarets allerøverste top. En sag, der foreløbig har fået sendt en hærchef hjem på ubestemt tid.

Tilmeld dig her

Edit page