Måler vi det der tæller? Eller tæller vi bare?
Kommunikation og Sprog er trådt ind som samarbejdspartner for konferencen Measurement Day 2020, der handler om effektmåling af kommunikation og foregår 29. september i København.
Measurement Day er en Nordisk konference, som sætter fokus på effektmåling af kommunikation. Det gør den ved at præsentere spændende talere og lærerige cases, som viser, hvordan kommunikation i praksis bidrager strategisk og værdiskabende til forretningen eller organisationens mål.
Der er lagt vægt på, at man hører det fra folk, som selv har arbejdet med det i praksis, så dagen byder på vidensdeling, samt netværk med kollegaerne i kommunikationsbranchen.
Overskriften i år er "Measuring what Matters - From Output to Outcome and Impact". En dansk overskrift kunne være: "Måler vi det der tæller? Eller tæller vi bare?" Men det centrale i temaet er, at vi med de udvalgte cases og eksempler ser på, hvordan professionelle kommunikatører kan bevæge sig fra blot at tælle for eksempel presseklip og Facebook likes til at se på, hvordan de får modtagergruppen til at ændre handlinger og holdninger til gavn for organisationens overordnede forretnings- eller organisationsmål.
I anledning af Covid-19 har Measurement Day udstedt en pengene tilbage-garanti i tilfælde af, at Corona-virus bliver en hindring for, at vi kan gennemføre konferencen som planlagt og annonceret. Der er med andre ord ikke nogen risiko ved at købe billet nu frem for at vente.
Du finder programmet og tilmelder dig her