27. februar 2019

”Hvordan skal vi gøre det?”

/files/assets/news/tao-yuan-761611-unsplash.jpg

Fem af verdens mest magtfulde selskaber er digitale: Apple, Google, Microsoft, Amazon og Facebook. De repræsenterer en ny verden med andre digitale spilleregler. Mange danske virksomheder og organisationer kigger langt efter techgiganterne i Sillicon Valley: Hvad kan vi lære af dem?

Stine Mølgaard Sørensen, der er en af Danmarks bedste digitale rådgivere, fortæller i sit kommende foredrag på KS Dagen om, at vi ikke kan forstå den digitale fremtid, uden vi selv prøver at skabe den:

”Det hjælper ikke, at en virksomhed bare køber konsulenter eller bureauer, der skal skabe en digital udvikling. Dem, der er tættest på forretningen, det er også dem, der bedst ved, hvad der skal ske i fremtiden,” siger Stine Mølgaard Sørensen.

Kom i gang!

Derfor skal virksomheder og organisationer selv i gang med at eksperimentere. En slags hjælp til digital selvhjælp.

Stine Mølgaard Sørensen er på trods af sin unge alder en succesrig iværksætter og international foredragsholder. Hun har arbejdet med teknologiens muligheder i mere end ti år og har fulgt den digitale udvikling tæt – både som ekstern rådgiver for større corporate virksomheder og tidligere som CMO for tech-virksomheden Spektral.

Du kan gøre det selv

I dag er hun Co-Founder og COO hos Radiobotics, medejer af Nordic Fintech Angels, bestyrrelsesmedlem af TEDxCopenhagen og MATTER Pension og farfatter til bestselleren "Fuck it, ship it."

”Mit oplæg på KS Dagen kommer til at handle om, hvordan virksomheder og organisationer selv kan lave digitale eksperimenter. Det vil sige, at du skal kun bruge en smartphone og computer. Du skal ikke involvere andre eller spørge IT om noget. Man kan gøre det helt autonomt,” forklarer hun.

På KS Dagen kommer Stine Mølgaard Sørensen også ind på lidt større eksperimenter, hvor man kan involvere kollegaer.

Fokus på metode

”Oplægget vil blive meget metodefokuseret. Hvordan arbejder man med digital udvikling? Hvordan finder man tid til digital udvikling?” fortæller hun.

Stine Mølgaard Sørensens ambition er at gøre den digitale idéudvikling, som er forholdsvist komplekst, forståeligt og inspirerende.

”Beskeden er: Du kan godt, det bliver virkelig sjovt, det er slet ikke så dyrt og så svært som de fleste går rundt og tror, nu hjælper vi dig lidt på vej,” siger Stine Mølgaard Sørensen, der glæder sig til at holde sit oplæg på KS Dagen.

Tal med mig

”Det gode ved at stå på en scene, det er, at så er publikum blevet introduceret til én, og så kommer de ofte hen til mig bagefter foredraget for at stille yderligere spørgsmål. Det sætter jeg altid tid af til, fordi jeg vil virkelig gerne tale med folk,” fortæller hun og fortsætter:

”For når jeg har stået på talerstolen og sagt noget, så har jeg forhåbentlig også fået folk til at tænke et eller andet, som de gerne vil diskutere. Og det er en gave. Så jeg glæder mig til at tale med nogle af de mennesker, der kommer til KS Dagen, om et emne, som jeg brænder meget for,” slutter Stine Mølgaard Sørensen.


På KS-DAGEN 2019 samler vi nogle af de mest inspirerende mennesker, vi kender, både fra eget fag og udefra – og beder dem inspirere os til endnu bedre kommunikation, sprog og markedsføring. De stiller op til en dag i inspirationens tegn, og du kommer hjem med nye værktøjer, nye oplevelser, nye ideer – og ny inspiration. Se mere her.

Edit page