10. november 2022

Har du skrevet 2022's bedste k-speciale?

/files/assets/spedcialeprisen.jpg
De to vindere af Specialeprisen 2021, Maria Brandenborg Andersen og Louise Mie Dunk Hansen, med deres speciale: Den svære dans med COVID-19 – En analyse af involverede aktørers risikokommunikation og -styring. De ses her med blomster og vinderpræmien på 10.000 kr. Foto: Kforum

Igen i år inviterer Kforum for Studerende og Kommunikation og Sprog kandidater til at deltage i Specialeprisen. Vi opfordrer dig, der har skrevet og/eller forsvaret speciale i 2022 til at dele dit speciale med os og berige kommunikationsverdenen med dit store stykke arbejde.

OBS: KS uddeler desværre ikke specialeprisen i 2023 eller 2024

Tøv ikke, for det er nu, Kforum for Studerende i samarbejde med Kommunikation og Sprog modtager jeres kommunikationsfaglige specialer. Har du skrevet speciale i år (2022), så send det ind til os, og vær med i specialepriskonkurrencen, der afholdes til foråret. En præmie på 10.000 kr. er på højkant, hvilken gives til det mest kreative, velskrevne og gennemførte speciale.

Specialeprisen har til formål at hylde nytænkning, vidensdeling og faglighed – og selvfølgelig god kommunikation. Det er ikke kun de akademiske kriterier, der vægtes, men også skarpe emnevalg, kreativitet og modighed.

Den kommunikationsfaglige vinkel er bred og kan omhandle mange forskellige emner. Hvad end du har skrevet speciale om public affairs, intern kommunikation, sociale medier, krisekommunikation, markedsføring, kampagner, videnssamfundet, spin, journalistik, sprogbrug, flersproget og tværkulturel kommunikation, kønskommunikation, AI, inklusion eller lignende, så er det bare om at få sendt dit speciale af sted og være med i kapløbet om titlen som årets bedste k-speciale.

Der er store chancer for at gøre sig selv bemærket i kommunikationsbranchen – og derudover er der en hovedpræmie på 10.000 kr. på spil.

De to vindere af Specialeprisen 2021, Maria Brandenborg Andersen og Louise Mie Dunk Hansen, med deres speciale: Den svære dans med COVID-19 – En analyse af involverede aktørers risikokommunikation og -styring. De ses her med blomster og vinderpræmien på 10.000 kr. Foto: Kforum

Vi fejrer Specialeprisen 2022

Selvfølgelig skal de bedste specialer hyldes. Det gør vi med lidt at drikke, hygge og faglig networking. Specialeprisen foregår i "Pressen" i JP/Politikens Hus i forbindelse med en K-bar den 24. marts 2023. Så sæt gerne et kryds i kalenderen allerede.

Sådan deltager du

Der er faktisk ingen undskyldning for ikke at sende dit speciale ind, for det er ganske nemt. Foruden at oprette en k-profil på Kforum, medmindre du selvfølgelig allerede har en, er det eneste, du skal gøre at sende dit speciale til matilde@kforum.dk med emnet "Speciale", et resumé af specialet, din karakter og gerne en udtalelse, hvis du har modtaget en sådan. Husk endelig at fjerne alle personfølsomme oplysninger, inden du sender specialet, da vi publicerer det. Herefter er du med i konkurrencen om årets bedste kommunikationsspeciale. Har du spørgsmål til Specialeprisen 2022, så kontakt endelig Matilde Laursen på matilde@kforum.dk.

Vi modtager dit speciale allerede nu

Deadline for indsendelse af specialer til konkurrencen er den 31. januar 2023, men vi modtager med glæde dit speciale før og ser frem til at læse det. Efter deadline udvælges otte af de indsendte specialer, der går videre i konkurrencen. Ét af dem belønnes med 10.000,- kr. til Specialeprisuddelingen. Juryen består af Timme Bisgaard Munk, Kommunikationsforum, Cathrine Holm-Nielsen, Forbundet Kommunikation og Sprog, Katrine Grønne, Kongsted+Grønne.

Edit page