26. november 2013

UGENS BOG: Markedskommunikation i praksis

Markedskommunikation handler om al kommunikation mellem aktørerne på et marked. Derfor er der ofte tale om vidtforgrenede processer, hvor budskaber bliver skabt i samarbejdet mellem aktører og sjældent kan styres af én afsender alene.
Markedskommunikation i praksis tager udgangspunkt i denne dynamiske kompleksitet og bidrager til en bedre forståelse og håndtering af den fra det overordnede strategiske niveau til det konkrete operative niveau, fra den spæde idé til det færdige produkt, på tværs af målgrupper, metoder og medier.

Markedskommunikation i praksis giver en introduktion til markedskommunikationens mange aspekter. Bogen er opdelt i disse emner:
•samspillet mellem marked og kommunikation
•brand management
•kampagner
•markedskommunikationens discipliner
•international markedskommunikation
•og organisering og ledelse af markedskommunikation.

Hver del består af en teoretisk introduktion og eksempler på teoriernes anvendelse i praksis samt brugen af de forskellige værktøjer heri. De enkelte kapitler rummer cases, eksempler og analyser, der tydeliggør og styrker den praktiske indsigt og anvendelighed.


Markedskommunikation i praksis
Af Kristian Eiberg (red.), Sine Nørholm Just (red.), Erich Kaare Karsholt (red.) og Simon Torp (red.)
Samfundslitteratur
487 sider
Vejl. pris 599,-