30. november 2016

TV2 fører julekalenderræset

I dag begynder julekalenderræset. Både DR og TV2 satser på kalenderne på mere end én af deres kanaler. Ser man tilbage, står der kun DR på to af de 10 mest sete julekalendere de sidste 15 år.

Siden år 2000 har julekalenderne samlet haft over 27 millioner seere. De fleste har foretrukket at se julekalenderen på TV2, der har trukket over 58 procent af det samlede antal seere. Selv genudsendelserne på TV2 har i gennemsnit trukket flere seere end “de nye” julekalendere på DR.

Det er Bias, der har opgjort tallene og du kan se detaljer om julekalenderne på bias.nu

Den mest sete Julekalender siden år 2000 er TV2s Ludvig Og Julemanden fra 2011, der trak næsten 1.2 millioner seere i snit. Samme år genudsendte DR Nissebanden i Grønland der i snit trak knap 820.000 seere.

Den mindst sete julekalender er Jul i Svinget som DR viste i 2007. Den havde i snit 348.000 seere. Samme år genudsendte TV2 Alletiders Julemand der i gennemsnit havde 918.000 seere.
Hvis du er klar til at stå på julekalenderræset får du Politikens guide til årets tv-julekalendere