30. september 2015

Spies har skabt et viralt hit

Spies har skabt et viralt hit
1,3 millioner visninger og tusindvis af delinger og kommentarer. Det er hvad Spies Rejser på et par dage har opnået med deres nye reklamefilm ”Do it for mom”.
Knap hver tredje unge i den fødedygtige alder mellem 26 og 32 år, som er i et parforhold eller er gift, har nemlig i en undersøgelse foretaget af analysehuset Epinions Danmarkspanel sagt, at deres forældre har givet udtryk for, at de gerne vil have børnebørn.
Kampagnen henvender sig med andre ord også til alle de mødre, der går derude med en drøm om at blive bedsteforældre. Altså alle dem, der er gammelskrukke.
– Sidste år lancerede vi kampagnen ”Do it for Denmark” for at få fødselstallet i vejret. På trods af en lille stigning er vi langt fra i mål herhjemme. Nu allierer vi os derfor med de mødre, som gerne vil være bedstemødre, siger Jan Vendelbo, administrerende direktør i Spies til markedsforing.dk.
– Vi giver nemlig de kommende bedsteforældre mulighed for at lave et forældrekøb til en aktiv ferie, der gerne skulle sætte gang i romantikken hos de unge og dermed øge chancerne for at få et barnebarn ni måneder efter feriens afslutning. Hvis de unge i den fødedygtige alder ikke vil sætte befolkningstallet i vejret for fædrelandets skyld, vil de måske gøre det for deres forældres, fortsætter han.
Derfor er der også et element i kampagnen, der giver ”Forældrekøb” en helt ny betydning. Det er normalt forbeholdt boligbranchen, men i denne kampagne giver Spies et tilskud til de skrukke forældre, der gerne ser, at deres afkom får ”gjort noget ved sagen”.
PÅ KS Facebook-side kan du lige nu se filmen og give din mening til kende

Akademikerkampagnen sikrer fokus på akademikere i beskæftigelsesindsatsen
Akademikerne konstaterer med tilfredshed, at regeringen har prioriteret en fortsættelse af bevillingen til Akademikerkampagnen i 2016.
De sidste år har flere tusinde mindre virksomheder og nyuddannede fra universiteterne fundet sammen med hjælp fra netværkssamarbejdet Akademikerkampagnen. Regeringens forslag til en ny finanslov viser, at Akademikerkampagnens resultater har vakt genklang hos regeringen, hvis målsætning det er at styrke væksten i Danmark og få flere i job.
Med en fortsættelse af bevillingen til Akademikerkampagnen er grundlaget lagt til at fortsætte og udbygge den nødvendige indsats for at skabe flere nye jobåbninger i de små og mellemstore virksomheder til de mange nyuddannede akademikere, som fortsat strømmer ud på arbejdsmarkedet. Disse jobåbninger skal skabes i hele landet – også i landdistrikterne.
Kilde akademiekrne.dk

Lisbeth Knudsen forlader Berlingske Media
Bestyrelsen i Berlingske Media meddeler i dag, at selskabets administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør for Berlingske gennem de seneste otte år, Lisbeth Knudsen, træder tilbage.
Den nye ejer af Berlingske Media, De Persgroep (DPG), ønsker at udvikle virksomheden under en ny ledelse, og udtrykker samtidig anerkendelse af den store rolle, som Lisbeth Knudsen har spillet i den positive udvikling i Berlingske Media under hendes embedstid. Parterne har aftalt, at Lisbeth Knudsen fratræder med virkning fra 1. oktober.
Bestyrelsen har som konstitueret adm. direktør udpeget medlem af koncernledelsen og direktør for produktion, distribution og bladsalg, Bjarne Werner Munck, og indleder samtidig processen med at søge efter en permanent CEO. Til ansvarshavende chefredaktør for Berlingske har bestyrelsen udpeget Tom Jensen, der allerede i dag er medlem af Berlingskes chefredaktion og har været det siden 2007.
Kilde: b.dk

Forbrugerombudsmanden gransker nu Facebook-fuskerne
Efter at have modtaget en række klager over falske Facebook-konkurrencer behandler Forbrugerombudsmanden nu sagen.
De seneste dage har Finans fortalt, hvordan flere Facebook-sider gennem falske konkurrencer forsøger at franarre danskerne deres personlige oplysninger og penge. Nu vælger Forbrugerombudsmanden at gå ind i sagen.
Allerede mandag fortalte Forbrugerombudsmanden, at man havde modtaget fem klager om de falske konkurrencer på Facebook, og at man var ved at undersøge klagerne. Nu har Forbrugerombudsmanden så valgt at ”tage sagen op til behandling” som det hedder i svaret til en af klagerne.
- Vi synes, det virker som om, det er et alvorligt problem. Når nogle udgiver sig for at være andre erhvervsdrivende og udbyder en konkurrence i deres navn for at indsamle likes, så man kan rette sin markedsføring et bestemt sted hen, vil vi selvfølgelig kigge på det, siger Katrine De Neergaard, der er souschef i Forbrugerombudsmanden.
Hvornår Forbrugerombudsmanden er færdig med at behandle sagen, kan hun ikke sige på nuværende tidspunkt.
Kilde: finans.dk

Duckert forlader Partners
Et af de helt store generationsskifter i bureaubranchen indledtes i går. Duoen Henrik Juul, den kreative spydspids, og Jan Duckert, forretningsmanden, indledte den skilsmisse, der længe har luret.
Jan Duckert har solgt sin andel af Wibroe, Duckert & Partners til Henrik Juul. Til gengæld bliver han siddende som bestyrelsesformand i Partners og koncentrerer sig ellers om driften og udviklingen af PeopleGroup.
Danmarks største reklamemand har nemlig købt Henrik Juul ud PeopleGroup og de dertil ejede og med-ejede selskaber. Der er med andre ord ikke tvivl om, hvem der sætter retningen i de to selskaber, der i mere end 30 år har tegnet reklamebranchen.
WDP er et af de længst eksisterende og mest meriterede danske reklamebureauer, der blev startet den 1. oktober 1973 af den daværende kreative og krøllede sjæl Peter Wibroe og den stærke købmand Jan Duckert. Senere (1994) overtog Henrik Juul tjansen som kreativ spydspids og medejerskabet af det danske reklamebureau, der de sidste 30 år har skabt mest humor og positive fortællinger for danske virksomheder.
Hele 14 år i træk placerede Børsens Nyhedsmagasin WDP som Danmarks mest kreative reklamebureau, hvilket næppe overrasker. Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin har i imageanalysen kåret bureauet som det bedste reklamebureau fire år i træk.
Kilde: markedsforing.dk