31. maj 2016

Send os jeres pressemeddelelser

NYHEDER: Vi er vilde med tilbudsaviser // Kongehuset går på de sociale medier // SLANGQUIZ: Forstår du hvad de unge snakker om?

Send os jeres pressemeddelelser
Et nyt nyhedsbureau, Breaking.dk, baseret på et freemium-koncept er dukket op herhjemme med et klokkeklart budskab til markedsføringsbranchen: ”Send os jeres pressemeddelelser”.
Der er dog ikke meget klassisk nyhedsbureau over det nye setup, som også slår fast, at det ikke er i konkurrence med noget andet medie eller nyhedsoutlet herhjemme.
- Vi lanceres under sloganet ”Business. Brands. Breaking.dk” og vil give virksomheder en stemme i nyhedsstrømmen ved at gentænke både redaktionskonceptet, forretningsmodellen og leveringsmetoden, siger Nicolai Rossen fra Rossen & Company, der står bag satsningen.
Han har ansat den tidligere Reuters-korrespondent Karin Jensen til at tegne den redaktionelle linje som jourhavende, mens SoMe-identiteten styres af Maria Arcel, der skifter fra Berlingske i dag.
- Vi skriver mellemlængde aktualitets-, case- og væksthistorier om business, brands & beyond i telegramformat på baggrund af det materiale, folk sender til os, siger Karin Jensen, der opfordrer til, at den danske markedsføringsbranche går i gang med at sende pressemeddelelser til Breaking.dk.
Ifølge Nicolai Rossen er Breaking.dk udsprunget af et ønske om at skabe en "freemium" forretningsmodel på basis af indhold og trafik. Han mener, at medierne helt har overset muligheden for at skabe et freemium-koncept på basis af gratis indhold og betalt trafik, fordi man har været fastlåst i forældede paradigmer og ikke tænkt kreativt og tværgående nok i værdiskabelsen overfor virksomhederne.
- Det kommer vi til at ændre på, slutter Nicolai Rossen.
Kilde: markedsforing.dk

Vi er vilde med tilbudsaviser
I en tid, hvor vi alle tæppebombarderes med kommercielle budskaber fra morgen til aften i alle tænkelige mediekanaler, bliver det stadig sværere for virksomheder og brands at få deres budskaber igennem.
Et af de ældre medier – reklameavisen eller tilbudsavisen – trodser trenden og klarer sig stadig fornemt i en tid, hvor digitale muligheder som tilbudsapps ellers kan virke som det nye sort.
Ifølge en undersøgelse gennemført af Epinion for Deloitte, bladrer over halvdelen af danskerne (56 pct.) nemlig tilbudsaviser igennem, før de køber dagligvarer ind til familien.
Et pænt højt tal, da over 40 pct. af de danske husstande i dag har et ”Reklamer Nej Tak"-skilt på postkassen.
Interessant er det også, at det ikke kun er det grå guld, der læser reklameaviserne. De unge er skam også med på vognen, og læser reklameaviserne i næsten lige så vid udstrækning som de ældre.
Faktisk siger 55 pct. af de unge mellem 18 og 29 år, at de læser tilbudsaviser. Det er kun ét procentpoint lavere end gennemsnittet for alle aldersgrupper. Selv om de unge har rig adgang til smartphones og tablets, synes mange altså, at det er nyttigt at finde dagligvaretilbud på den gammeldags facon.
Kilde: markedsforing.dk

Kongehuset går på de sociale medier
Kongehuset er nu officielt til stede på de sociale medier Facebook og Instagram.
På Kongehusets sider på Facebook og Instagram kan brugerne følge den kongelige families aktiviteter, komme tættere på forberedelserne til de store begivenheder i Kongehuset og få et særligt indblik i Kongehusets historie og samlinger. Siderne vil løbende blive opdateret med tekst, billeder og videoer.
Kongehusets profiler på de sociale medier vil sammen med den nylancerede hjemmeside kongehuset.dk og den eksisterende YouTube-kanal ’Det danske kongehus’ fremover udgøre Kongehusets digitale medieplatforme.   
Kongehusets officielle sider på Facebook og Instagram har begge  navnet ’Det danske kongehus’. Siderne følges ved at søge på navnet ’Det danske kongehus’ i søgefeltet.
Kilde: journalisten.dk

SLANGQUIZ: Forstår du hvad de unge snakker om?
Forstår du de unges udtryk, når de handler med hinanden online? Tag quizzen og find ud af det.
Ved du hvad det betyder at 'flake', og har du styr på hvad 'TTS' står for?
MX har allieret sig med drenge-gruppen Fundamentum, for at finde ud af hvad de unge egentlig mener, når de køber og sælger tøj og sko. Hvis du har godt styr på dit slang når du handler på online salgsfora, så er du helt sikkert vinderen af vores ungdom-quiz. Hvis du derimod er oppe i årene, er dit moderne ordforråd sikkert forældet - held og lykke...

Du finder quizen her

mx.dk