28. september 2016

Sådan kommer intern kommunikation på topledelsens dagsorden

Hvordan bryder man som intern kommunikatør igennem til palisanderbordene i virksomhedernes bestyrelseslokaler og bliver en strategisk rådgiver og ikke kun intranetpusher? En ny debatudgivelse udpeger fem katalysatorer til at skabe værdi hos topledelsen.

- Interne kommunikatører er ideelt positionerede til at guide organisationer igennem nutidens globale, forandringspakkede verdensorden. De formidler virksomhedens narrativ og forbinder medarbejderne med det; de forener organisationer, og de giver ikke mindst medarbejderne en stemme.

Sådan lyder det i den nye debatudgivelse ”How internal communication generates true value … and how internal communicators can use that value to bridge to the boardroom”. Kort efter konstaterer forfatterne dog, at før interne kommunikatører kan forvente at blive taget seriøst i topledelsens mødelokaler, skal de kunne italesætte denne værdi — for som det skrives: ”Hvis vi ikke selv er i stand til at definere, hvad god intern kommunikation bidrager med til forretningen, hvordan kan vi så forvente, at andre kan?”

Du kan læse en helt ny og frisk artikel om hvordan intern kommunikation kommer på topledelsens dagsorden her

Og det nye nummer af KOM magasinet har tema om intern kommunikation, så der er også en masse godt stof, ikke bare for dem der arbejder med intern kommunikation, men for alle, der arbejder med kommunikation. Læs med her