2. marts 2016

Ny uddannelse – interkulturelle markedsstudier

Efter et meget langt tilløb er der nu indgået aftale om en fælles uddannelse mellem Copenhagen Business School (CBS) og Københavns Universitet (KU). Navnet på uddannelsen er Interkulturelle markedsstudier. Uddannelsen er en cand.ling.merc.-uddannelse, der som noget helt nyt også bliver hjemmehørende andetsteds end på en handelshøjskole, nemlig på KU.

Kandidatuddannelsen gør dig i stand til at arbejde med marketingprocesser i et interkulturelt perspektiv. Samtidig får du et højt, professionelt niveau i dansk og ét af følgende fremmedsprog: spansk, fransk eller tysk, som gør dig i stand til at kommunikere, formidle og interagere på tværs af forskellige markeder, sprog og kulturer.

Kandidatuddannelsen i interkulturelle markedsstudier er et samarbejde mellem Københavns Universitet og Copenhagen Business School. Der vil være undervisning begge steder. På interkulturelle markedsstudier er blikket hele tiden rettet udad. Uddannelsen stiller skarpt på udfordringerne ved interkulturel markedsføring på fremmede markeder. Du kommer til at arbejde med strategisk planlægning af virksomheders marketingprocesser og får samtidig en forståelse for kulturforskelle og deres betydning både på organisations- og samfundsniveau. Kandidatuddannelsen i interkulturelle markedsstudier kombinerer studier i marketing med kultur- og sprogforståelse. Hvis altså ikke dimensionering, nedskæringer og fraværet af en national sprogstrategi sætter en stopper for det hele. Læs mere her.