19. august 2015

Løkke & co. i kommunikations-offensiv

Løkke & co. i kommunikations-offensiv
Kommunikationsfolk med hang til politik og et arbejdsliv tæt på magtens centrum kan godt begynde at pudse cv’erne af.
Den nye regering vil nemlig i denne uge slå et job op som leder af regeringens kommende kommunikationsafdeling, som med forankring i Statsministeriet skal styrke og modernisere regeringens kommunikation til danskerne.
Desuden vil regeringen etablere sin egen hjemmeside, der skal være platform for Løkke & co.'s overordnede politiske prioriteringer.
Kommunikationsafdelingen kommer til at bestå af fire-fem ansatte, som skal stå i spidsen for en koordineret og samlet indsats for at kommunikere regeringens politik.
Enheden vil være placeret i Statsministeriet, chefen vil referere til departementschef Christian Kettel Thomsen, og alle ansatte vil være statsligt ansat. Der er altså ikke tale om en oprustning af flere særlige rådgivere - alle ansatte opererer som embedsmænd.
Baggrunden for etableringen af den nye kommunikationsplatform er et ønske hos den nye regering om at kommunikere klarere og mere entydigt.
I dag har alle ministerier egne hjemmesider og egne presseafdelinger, men den nytiltrådte regering føler et behov for at kunne samle sin overordnede kommunikation og sine politiske budskaber på tværs af de enkelte ministerier og ministre.
Det betyder, at den nye enhed både skal koordinere ministeriernes kommunikation langt bedre og samtidig opruste den direkte kommunikation til danskerne – ikke mindst via de sociale medier.
Den kommende hjemmeside vil få adressen www.regeringen.dk – den ventes dog først at gå i luften næste år.
Kilde: denoffentlige.dk

Google Translate live-foto-funktion oversætter nu til dansk
Har du svært ved at forstå skiltene eller menukortene i udlandet? Nu kan Google Translate live-foto oversætte til dansk - og 19 nye andre sprog  gennem kameraet på din iPhone eller Android-smartphone.
Applikationen startede med syv sprog: Engelsk, fransk, tysk, italiensk, portugisisk, russisk og spansk
Nu kan du oversætte til og fra engelsk og bulgarsk, catalansk, kroatisk, tjekkisk, dansk, hollandsk, filippinsk, finsk, ungarsk, indonesisk, litauisk, norsk, polsk, rumænsk, slovakisk, svensk, tyrkisk og ukrainsk. Desuden kan man oversætte direkte fra engelsk til hindi og thai.
Live-funktionen 'WordLens' i Google Oversæt-appen er nemlig blevet udvidet med 20 sprog. Heriblandt dansk.
For at få din tekst oversat, skal du blot åbne app’en, klikke på kameraet, og pege kameraet mod teksten.
Det kan være et skilt, en menukort, vejledninger eller andet. Det hele foregår uden wifi- eller dataforbindelse.
Du afprøver de nye sprog ved at åbne Google Translate applikationen, indstille “dansk” sammen med det sprog, du vil oversætte til. Herefter klikker du på kameraikonet. Du vil derefter blive bedt om at downloade en lille sprogpakke til hvert sprog, som formentlig fylder under 2 MB.
Kilde: metroxpress

TDC vil sætte sig på sms-markedsføring
TDC vil udnytte sit kendskab til mobilkunders geografiske placering til at blive portalen for geografisk mobil markedsføring.
Tanken er, at TDC kan tilbyde butikkerne, at de kan give deres kunder, der går forbi butikken, et godt tilbud. - Vi ved, hvor alle mobiltelefoner er. Vores nye 4G-mobilnetværk har en langt større nøjagtighed end tidligere, det er lige ved at kunne konkurrere med gps, og det vil vi nu anvende til markedsføring, siger vicedirektør i TDC Erhverv, Uffe Traberg.
Det er naturligvis kunder, der accepterer at modtage sms-markedsføring, der vil blive sendt beskeder til, men ifølge TDC vil det blive relevant for kunderne, at man f.eks. kan sammenkæde viden fra kundeklubber med den geografiske placering.
Kilde: Børsen

Egmont-direktør blev hurtigt klogere på marketing
Før sommerferien gjorde Egmont Publishings adm. dir. Klaus Høeg-Hagensen sig selv til marketingdirektør for at blive klogere på marketing. Det er han blevet hurtigt og forlaget samler nu sine kommercielle aktiviteter i Danmark under en ny kommerciel direktør, Frank Vilstrup.
- Vi er i et marked under ekstrem forandring. Vi skal ikke alene have fokus på at skabe fantastisk indhold – vi skal også være endnu mere kommercielle, siger Klaus Høeg-Hagensen.
Den nye struktur betyder samtidig en slankere ledergruppe, idet de eksisterende stillinger som bladsalgsdirektør og annoncedirektør nedlægges. Bladsalgsdirektør Henrik Løvstrøm stopper, mens annoncedirektør Claes Laustsen skal opbygge et nyt forretningsområde inden for content marketing, hvor han får titel af Content Marketing Director.
- Content marketing skal udvikles og styrkes. Sammen med de øvrige kommercielle aktiviteter skal det konsolidere vores forretning og bidrage til, at vi fortsat kan satse på det stærke indhold, som er kendetegnet for vores udgivelser," siger Klaus Høeg-Hagensen.
Kilde: bureaubiz.dk