14. maj 2019

Lær at arbejde aktivt med din personlige branding

/files/assets/news/kal-visuals-763746-video.jpg

Kickstart din sommerferie-jobsøgning med video på sociale medier. Lær alt om det på workshop den 18. juni.

Foto: Kal Visuels

Få inspiration til, hvordan du skaber opmærksomhed omkring din profil og faglighed med korte mobilvideoer på LinkedIn og andre sociale medier. Og få øjnene op for, hvorfor en video kan være dét, der skal til for at åbne døren ind til din næste jobsamtale.

Personlig branding handler i sin enkelthed om, at du løbende skal gøre dit netværk opmærksom på, hvad du laver, hvordan og hvorfor. På den måde er du top-of-mind, når personer i dit netværk får brug for dine ydelser.

Og det er heldigvis nemt i dag, hvor du med en video optaget på din smartphone kan nå bredt ud via sociale medier.

Derfor skal du bruge video i din personlige branding

Video engagerer ofte sine brugere langt bedre end en tekst og et billede. Det betyder, at du ofte vil kunne nå en større rækkevidde med dine opslag og dermed nå et bredere publikum.

Med video kan du lettere skabe en relation til din bruger, du kan med andre ord i højere grad skabe tillid.

Vi husker indholdet i en video bedre, end noget vi har læst. Vi har svært ved at læse tekst, når vi er online, så et videobudskab er lettere at afkode.

Hvad vil der ske på workshoppen?

I løbet af workshoppens tre timer veksler vi mellem teori og praksis. Når vi siger farvel, har du optaget din første video og har fået masser af stærke inputs til:

  • hvordan du skal arbejde med personlig branding med video som jobsøgende

  • hvilke typer af video’er du kan producere

  • hvordan du tilrettelægger en video - fra idé til upload

  • hvordan du skal “være på”

  • hvordan du bruger din smartphone til professionel videoproduktion

  • hvordan du sikrer, at dine videoer får opmærksomhed på de sociale medier

Workshoppen er fokuseret på indhold og performance foran kameraet, og der vil ikke være tid til at komme ind på klip og redigering af din video.

Videokonsulenterne anbefaler redigerings-app’en KineMaster, som kan bruges på alle nyere smartphones.

Hvem laver det?

Katja Hemming Hansen og Susan Stølsvig Skovmand, der står bag firmaet Videokonsulenterne, vil styre workshoppen fra start til slut.

Katja Hemming Hansen har en BA i Kommunikation fra RUC og har en baggrund som tv-tilrettelægger og nyhedsjournalist i DR. De sidste 3-4 år har hun blandt andet produceret videoer for virksomheder som Metroselskabet, HR7 Erhvervspsykologer, Champost og ViSSEVASSE.

Susan Stølsvig Skovmand er cand.mag. i Teatervidenskab med speciale i dramaturgi, og arbejder som manuskriptforfatter. Hun har tidligere arbejdet som producer, og har bred erfaring med sociale medier, kommunikation og undervisning.

Læs mere om arrangementet her.

Adresse:

Hauser Plads 20, 3. sal

1127 København K

Arrangementsdato:

Tirsdag, 18. juni 2019 - 9:00 til 12:00

Tilmeldingsfrist:

Mandag, 17. juni 2019 - 9:00