22. februar 2017

KS’erne giver KS 4,0

På en skala fra 1 til 5 giver KS’erne et 4-tal til KS i årets tilfredshedsundersøgelse, hvor andelen af meget tilfredse er steget blandt de medlemmer, der er dimitteret indenfor de seneste 6 måneder, freelancere og selvstændige samt medlemmer på efterløn eller pension.

I den netop afsluttede årlige undersøgelse af medlemmernes tilfredshed med KS’ ydelser, ligger tilfredsheden på en skala fra 1-5 på 4,0, hvilket er samme niveau som i 2016 (5 er bedst og 1 dårligst).

8571 medlemmer har modtaget spørgeskemaet og heraf har 22,8 procent svaret, mange med kommentarer, og det takker vi for.
Der er udtrukket to vindere, der har modtaget et Supergavekort på 2000 kroner.

Andelen af meget tilfredse er steget blandt dem, der er dimitteret indenfor de seneste 6 måneder, freelancere og selvstændige samt medlemmer på efterløn eller pension. Samlet set er det dog meget små forskydninger i tallene i forhold til sidste år.

Langt de fleste af medlemmerne bruger os flittigt. 77 procent af KS’ medlemmer har været i kontakt med os de seneste 2 år. Det kan være til juridisk rådgivning i forbindelse med for eksempel løn, ansættelse, barsel, sygdom, til karriererådgivning eller som deltagere i et af vores mange gratis arrangementer.

Vi kan se, at kontakt med KS skaber øget tilfredshed. Dem, der bruger os har med andre ord en højere tilfredshed, end dem, der ikke gør.
Desuden er det de klassiske fagforeningsydelser, som for eksempel, at man til enhver tid er sikret rådgivning om løn og ansættelse, der scorer højest, når vi spørger medlemmerne hvad de mener er vigtigt, når de vurderer deres medlemskab af en fagforening. Dernæst er det hjemmeside samt gratis onlinekurser og webinarer, der vurderes som det vigtigste i forhold til medlemskab af en fagforening.

Vi siger tak til de cirka 2000 medlemmer, som har deltaget i vores tilfredshedsundersøgelse i år. Vi er rigtig glade for jeres besvarelser, men endnu mere for, at I er så tilfredse med KS’ ydelser, som I er.

Vi har fået rigtig mange ideer og kommentarer og de vil nu indgå i vores udvikling af medlemsydelser. Tak for hjælpen til at arbejde videre med at leve op til jeres forventninger og behov.