12. november 2013

Kommunikationspris til Kirkens Korshær i Aarhus

Kirkens Korshær har med kommunikationsprojekt ’Nærhed, varme og omsorg’ skabt et helt nyt kommunikationsunivers på under et år. Det begyndte alt sammen med fotos taget med en mobiltelefon. Kommunikationsprojektet er, med afsæt i en kommunikationsstrategi og -plan, mundet ud i et nyt website, en profilbrochure og lang række PR- og kommunikationselementer. Alt er samlet under en ensrettet visuel profil og i en gennemgående tone og stil. Alt sammen for meget få midler og ved hjælp af en række frivillige kræfter.

Lederen af Kirkens Korshær i Aarhus Morten Aagaard takkede for prisen.

- Med god og hjertevarm kommunikation er det lykkedes at skabe et hjem for hundredvis af hjemløse, narkomaner, psykisk syge og udsatte, som mangler et hjem. Af hjertet tak! Morten Aagaard, leder af Kirkens Korshær i Aarhus og præst, sagde han.

- Projektet har været en medvirkende årsag til, at lokalafdelingen er gået fra et underskud på 1,6 millioner kroner ved årsskiftet 2012/13, til at vi har opnået en indtægt på over 15 millioner kroner i løbet af årets første ti måneder. Vi har blandt andet fået 6 millioner kroner fra A.P. Møllers Fond. Alle midler går til lokalafdelingens arbejde for Aarhus’ hjemløse, psykisk syge og ensomme samt til istandsættelse af nedslidte bygninger. Kirkens Korshær har også styrket virksomheden, som har til formål, systematisk og målrettet at styrke arbejdet for udsatte grupper af mennesker. Det er for eksempel sket med Kirkepartnerskaber med 10 sogne i Aarhus Stift, ligesom der er et større antal kontanthjælpsmodtagere i aktivering fra Aarhus Kommunes Jobcenter end sidste år.

Kirkens Korshær i Aarhus fik hjælp af eksterne leverandører: mettethorsen.com hjalp med projektledelse, kommunikation og fotos, darfelt.dk hjalp med grafisk linje og visuel kommunikation, ordpaa.nu gav en hånd til fundraising, griebel.dk var digital konsulent. Pro bono samarbejde om kommunikationsstrategi med Publico Kommunikation Aps: Pro bono-samarbejde om blandt andet kommunikationsstrategi.