6. august 2013

Kommunikationsforskningen på Aarhus Universitet får international anerkendelse

Det er kun ti år siden, at Center for Corporate Communication på Aarhus Universitet blev etableret, og trods sin relativt unge alder regnes centrets forskere og aktiviteter nu blandt nogle af verdens allerbedste. Det viser den nyeste udgave af den internationale rangliste ’QS World University Rankings by subject’, som placerer fagområdet ’Communication and Media Studies’ på Aarhus Universitet som nummer 37 ud af verdens 200 bedste universiteter.
- Den nye placering på ranglisten bekræfter os i, at det er lykkes for os at sætte dansk forskning inden for kommunikation og medier på verdenskortet, siger professor Finn Frandsen, som er leder af Center for Corporate Communication.
QS World University Rankings er blandt de mest anerkendte ranglister i verden, og der er ingen tvivl om, at både potentielle samarbejdspartnere, medarbejdere og studerende ude i verden skeler til de forskellige forsknings- og uddannelsesinstitutioners placering på disse lister.
- Vores gode placering har i dén grad betydning for fremtidige forskningssamarbejder og rekruttering af nye medarbejdere og studerende. Folk fæstner lid til disse målingssystemer, da det er den nemmeste og måske eneste måde, de kan bedømme de forskellige universiteter på. Og derfor er det så ekstremt vigtigt at ligge i den gode ende af ranglisten, fastslår Finn Frandsen.