10. august 2016

Kommunikation skaber samarbejde i internationale virksomheder

Hvad er de vigtigste udfordringer for internationale virksomheder, når det gælder kommunikation og samarbejde på tværs af organisationen? Og hvad kan man gøre for at imødekomme disse udfordringer? Ny undersøgelse giver viden om kerneområder i international virksomhedskommunikation.

En stor undersøgelse fra Københavns Universitet har frembragt ny viden om en række kerneområder af international virksomhedskommunikation. Undersøgelsen er baseret på data fra alle kontinenter og bygger på praksis inden for forskellige brancher, virksomhedstyper og fagligheder. Disse tæller bl.a. IT, Shipping, Finans, Engineering og NGO, hvor forskerne har indsamlet best practices for fx videomøder, global ledelse, supply chain mangement, kulturtræning, innovation og virtuelt samarbejde.

Både udfordringer og løsningsmuligheder vil blive præsenteret og diskuteret på konferencen Samarbejde på tværs: Kommunikation i internationale virksomheder, som arrangeres af Centre for Interaction Research and Communication Design på Københavns Universitet mandag d. 19. september kl. 14.00 - 17.00. i lokale 22.0.11.

Her kan du møde ledere fra Mærsk Line, Tuborgfondet og Vestas, som alle har stor erfaring med samarbejde på tværs af internationale organisationer. Hør forskere og rådgivere give meget konkret input til, hvordan man skaber strategier for samarbejde, holder bedre videomøder, organiserer og leder stærke internationale teams, og effektivt kulturtræner medarbejdere.

Deltagelse i konferencen er gratis, men tilmelding er nødvendig.

Konferencen sker i forbindelse med lanceringen af Kommunikation i internationale virksomheder, bind 1 og 2, som udkommer i august på Samfundslitteratur. Tilmelding foregår via Samfundslitteratur eller på e-mail: kiiv@samfundslitteratur.dk senest d. 12. september.
Læs mere om bøgerne på Samfundslitteraturs hjemmeside