26. august 2020

Det skal du mestre som kommunikatør i 2020

/files/assets/news/fodder-credits.jpg

Bro FM har inviteret fem kommunikationseksperter, deriblandt KS-formand Per Lindegaard Hjorth, i studiet til en snak om, hvilke kompetencer du som kommunikatør skal mestre i 2020, hvis du vil være fremme i de faglige sko. Lyt med her.

Bro FM har bedt fem eksperter give deres bud på, hvad der gør dig til den bedste kommunikatør, hvilke undervurderede kompetencer du godt kan støve af, og hvad dine kernekompetencer skal være.

Lyt med her

I panelet møder du:
Per Lindegaard Hjorth, formand for Kommunikation og Sprog
Stine Hove Marsling, kommunikationsdirektør i Danske Spil
Kim Larsen, kommunikations- og marketingdirektør i Danske Bank
Eva Rieks, partner i bro
Henriette Winther, senior kommunikationsrådgiver hos Danner

Studievært er Henrik Hillestrøm og han fortæller, at der på tværs af samtalerne er dukket tre temaer op:
1. Du skal forstå konteksten, du kommunikerer i
Det bliver mindre og mindre tilstrækkeligt, at du bare gør det, du er god til. Du bliver nødt til at se det store billede på tværs af kanaler og fagligheder, så din kommunikation kan tale ind i et større perspektiv.
2. Du er rådgiver, ikke bare medarbejder
Kommunikation er en subjektiv størrelse. Det betyder, at der er mange, der har en holdning til dine leverancer. Det stiller høje krav til, at du tager din rådgivningshat på, at du er initiativrig, og at du tør udfordre, hvordan en historie skal vinkles.
3. Du skal dyrke dine relationer og se nye partnerskaber
For enden af enhver kommunikation står et menneske. Derfor er det vigtigt, at du tænker holistisk i forhold til din modtager, at du indgår partnerskaber og at du ser nye muligheder for, hvordan du kan brænde igennem hos din målgruppe.
De tre temaer er lige så afhængige af hinanden som benene på en trebenet taburet. Og de klæder dig på til at lykkes som kommunikatør.
Som ekstra flødeskum får du et konkret råd til, hvordan du lander dit nye kommunikationsjob.

bro kommunikation kombinerer organisationsudvikling og adfærdsdesign, og arbejder i et krydsfelt mellem de tre fagområder. I praksis betyder det, at bro undersøger, hvordan man kan få mennesker til at træffe de rigtige beslutninger og designer løsninger og budskaber, der får det til at ske.

bro-kontoret på Esplanaden er også hjemstedet for en af Danmarks mest læste kommunikationsblogs bro blog –  og den faglige podcast bro fm. bro fm er en podcast, der i bund og grund bare gerne vil hjælpe dig med at kommunikere lidt smartere. Podcasten inviterer dygtige gæster i studiet og behandler alt fra krisekommunikation til teamdynamikker og adfærdsdesign.