2. september 2013

De nye studerende rådgiver KS

KS og tutorerne på CBS arrangerede i sidste uge en casedag med de nye studerende på HA (kom.). De studerende fik stillet opgaver inden for KS’ forskellige kommunikationsudfordringer og kastede sig ivrigt ud i rådgivningsarbejdet, hvor bl.a. KS’ studiestartskampagne, KOM Magasinets sider målrettet studerende, sociale medier og KS’ generelle markedsføring i bl.a. foldere og flyers blev analyseret og diskuteret.

KS-formand, Per Lindegaard Hjorth, og fire ansatte fra KS’ kommunikationsafdeling var med på sidelinjen og stod klar med feedback på de studerendes forslag. Alle var imponerede over de HA(kom.)-studerendes energi og indlevelse.

Per Lindegaard Hjorth: ”Jeg har fået masser af indtryk og gode forslag. De studerende er gode til at ramme KS’ værdier uden at have et indgående kendskab til os i forvejen. Jeg er imponeret over, hvor fagligt funderede de er allerede her i starten af studiet, når mange er helt nye på en videregående uddannelse og ikke engang har taget hul på pensum.”

                 

Men hvad synes de studerende om at bruge en dag med KS, og hvad synes de om, at KS markedsfører sig selv med en casedag?

Nicholas Tullin, der er en af de nye studerende, fortæller:
”Det virker som en dialogisk proces, hvor KS lytter og det passer godt til et lidt mindre forbund som jer. Man føler, at vi bliver hørt. Opgaverne virker som noget, jeg kunne forestille mig at komme til at arbejde med, når jeg er uddannet eller måske i et studiejob. Og så sender det et godt signal, at formanden er med."

                   

Simone Hauglund, der dagen igennem har arbejdet med KS’ sociale medier, forsætter:
”Det er spændende, konkret og giver hands on–erfaring for os studerende. Vi får en personlig oplevelse af, hvem I er som fagforening, og at I er let tilgængelige. Casedagen er ikke bare et taktisk træk for at skabe opmærksomhed fra jeres side. Den giver begge parter noget med hjem.”

Det er konsulent i KS, Anders Witzel, enig i:
”Casedagen giver KS store fordele – vi finder ud af, hvad de studerende tænker om vores markedsføring og kommunikation, og så har vi fået en masse spændende forslag med os, der helt sikkert vil betyde, at vi søsætter nye tiltag,” slutter han.