3. november 2015

8 bureauer nomineret til 3 PR-priser

9 kampagner er på short-listen og bag dem står 8 forskellige bureauer, idet Geelmuyden.Kiese er nomineret i to kategorier for to forskellige kampagner.
Sidste år var der kommet 42 tilmeldte kampagner I år er antallet faldet til 17, men det er - ifølge Public Relationsbranchen - fordi kriterierne er strammet, således at man i år kun kan tilmelde en kampagne i en kategori.

De nominerede er:

Strategi:
•FrontPage for deres PR indsats for IVISYS
•Geelmuyden.Kiese for kampagnen "Sammen skaber vi værdi" for LO og FTF
•PrimeTime Kommunikation for kampagnen "Det gode lægebesøg" for Danske Regioner og Praktiserende Lægers Organisation (PLO)

Eksekvering:
•Communiqué for kampagnen "Sammen mod madspild" for Forbrugerorganisationen Stop Spild Af Mad og Forbrugerstyrelsen
•Friday for deres PR indsats for Power
•Lead Agency for kampagnen "Muligheder i virkeligheden" for Undervisningsministeriet

Nytænkning:
•Geelmuyden.Kiese for kampagnen "Lige for" for Landbrug & Fødevarer og Dansk Erhverv
•Holm Kommunikation for deres kampagne "Bloodborne" for Playstation Danmark
•Kasters for indsatsen "Folkemødeavis 2015" for Kasters

Juryen består af:

Jens Otto Kjær Hansen, rektor Danmarks Medie- og Journalisthøjskole,
Anne-Marie Skov, kommunikationsdirektør Carlsberg,
Hanne Lindblad, adm. direktør Call Me,
Jens Klarskov, adm. direktør Dansk Erhverv,
Morten Helveg Petersen, medlem af Europaparlamentet,
Kresten Schultz Jørgensen, adm. direktør LEAD Agency og tidligere jurymedlem i Cannes Lions.

Vinderne af de tre PR-Tigere kåres ved en festlig og faglig ceremoni i Dansk Erhvervs Børssal den 20. november kl. 17.00-19.00. Det er gratis at deltage.
Det er gratis at deltage og man kan tilmelde sig ved at sende en mail til mgn@danskerhverv.dk med angivelse af antal deltagere, navne, virksomhed og e-mailadresser.