7. oktober 2015

3 gratis værktøjer til bedre kommunikation i din virksomhed

Den digitale fremdrift ændrer mange arbejdsgange, men har ikke ændret så meget på den interne kommunikation. Meget intern kommunikation i virksomheden foregår stadig via e-mails eller gennem kluntede intranetløsninger. Kommunikation og Sprog giver her et bud på 3 nyere, gratis redskaber til intern kommunikation, som du kan overveje at præsentere for din arbejdsplads. Så kan i måske slippe for e-mailen i fremtiden.

1. Slack
Slack er et samarbejdsværktøj på både desktop og mobile platforme, som tillader en virksomhed at oprette en række sammenhængende private og offentlige chatrum. Man kan samtidig nemt dele indhold som filer, samtalelogs og kontakter, og programmet har integration med både Google Drive og Dropbox. Det er derfor en nem måde, ikke bare til intern kommunikation, men kan også bruges til at samle en masse funktioner som I måske har i andre programmer eller apps.

2. Asana
Asana er et projektværktøj, designet for at gøre samarbejder nemmere og mere overskuelige. Man kan oprette opgaver og hold samt fordele ansvar for de enkelte opgaver, og hver enkelt opgave kan løbende opdateres med status, så alle ved hvem der laver hvad samt hvad der sker i forhold til de enkelte opgaver. Asana er et godt værktøj særligt til større organisationer, hvor man på tværs af afdelinger kan holde styr på enkelte opgaver, men kan også udnyttes i mindre teams til at planlægge projektforløb.

3. Zoom
Zoom er en cloud-baseret videokonferenceløsning, som tilbyder infrastruktur til video og stemmedeling for en stor mængde deltagere på tværs af platforme og med meget høj kvalitet. Zoom tillader desuden sine brugere at dele skærme og lyd internt, og en lettilgængelig chat og mødefunktion til planlægning og koordinering.