Udfordringen med jobopslag er, at de aldrig indeholder det, de burde, og i bedste fald er indholdet ukonkret, overfladisk og bagudrettet. Samtidig giver den nuværende rekrutteringsform ingen mulighed for en unbiased og anonym rekruttering, hvilket er det vigtigste, hvis du vil skabe større diversitet i din organisation. Det bliver anderledes efter denne workshop, hvor du bliver trænet i:
• Hvorfor du kun skal beskrive de 3 vigtigste opgaver i jobbet
• Hvordan du viser den fremtid kandidaten bliver en del af
• Nye tilgange til rekrutteringsprocessen
• Og meget meget mere…
Effekten på kort sigt af konkrete jobopslag og en ny rekrutteringproces er:
Større diversitet i ansøgerfeltet
Færre, men mere kvalificerede ansøgere
Hurtigere og mere effektiv on-boarding
Effekten er på lang sigt:
Større diversitet der giver bedre resultater i din organisation
Længere og mere bæredygtige ansættelsesforhold
At det bliver lettere at tiltrække nye medarbejdere
Workshoppen tager ikke kun udgangspunkt i din organisations rekrutteringsbehov, men tager også afsæt i hvad kandidaterne ønsker, så du kan tiltrække de bedste. Derudover kan du bruge jobopslaget og den nye rekrutteringsproces, som det fantastiske employer branding værktøj det i virkeligheden er.
Medbring et relevant jobopslag / jobbeskrivelse du kan arbejde med på workshoppen.
Forløbet består af 2 trin:
8/2 17.00-20.00 - Fysisk workshop.
15/2 17.00-19.00 - Online opfølgning hvor Ricki giver samlet feedback på jobopslag.