På denne masterclass anlægger vi et organisatorisk perspektiv og du lærer best practice, og hvordan du undgår faldgruber inden for kommunikation af grøn omstilling og bæredygtighed.
Forbrugere og stakeholders forventer, at virksomheder demonstrerer en sikker kurs, når de kommunikerer om bæredygtig omstilling, klima og grønne tiltag.
Kommunikation er forretningskritisk, og flere virksomheder oplever at blive anklaget for green washing eller rammes af offentlig kritik, når de kommunikerer om initiativer inden for bæredygtighed. Det afholder også en del fra at bevæge sig ind på området. En af kommunikatørernes afgørende opgaver er at sikre troværdig kommunikation, fælles intern kurs og undgå et svækket brand. På det bæredygtige område har det åbnet for både nye muligheder og et stort ansvar at mestre for kommunikatører i dette årti, hvor vi er i gang med verdens største og vigtige omstillingsplan. For kommunikation flytter også holdninger og skaber handling og nye normer.
Dette får du med fra denne masterclass:
• Indsigt i de vigtigste trends
• Forståelse for hvordan man arbejder ud fra forretningskonteksten
• En fornyet værktøjskasse med enkle modeller og cases
• Ideer til, hvordan du kan udvikle din kommunikationsprofil
• Inspiration til, hvordan du kan arbejde med forandring på området internt
• Information om, hvordan du undgår green washing, blue washing, SDG washing.
Denne workshop er for dig, som ønsker at blive endnu bedre til kommunikation af grøn og bæredygtig omstilling.
Hvis du vil sikre dig en plads, så opfordrer vi dig til at tilmelde dig hurtigt, da der er et begrænset antal pladser.
Du kan tage din egen case med
Hvis du har lyst, må du gerne have din egen case med. Du kan også medbringe et oplæg til, hvordan du ønsker at udvikle din kommunikationsprofil på området.
Om oplægsholderen
Marta Karolina Olsen fra CBM Consult er workshopleder. Hun har 20 års erfaring med kommunikationsrådgivning og undervisning. Gennem de seneste år har hun stillet skarpt på kommunikation af grøn omstilling og bæredygtighedstiltag. Marta er også ekstern lektor i kommunikation og medier på Københavns Universitet.
Tip:
Det er ikke et krav, men en fordel, hvis du har deltaget på webinarserien om Bæredygtighed og kommunikation hos Kommunikation og Sprog med Marta Karolina Olsen
De tre moduler er:
- Forstå de trends der præger digitaliseringen, 21/11
- Skab målbare resultater for dit brand, 28/11
- Din rolle som organisationens digitale kommunikatør, 5/12