Skab formål med digitalisering af kommunikationen (del 1)
Udviklingen på det digitale område bevæger sig hurtigt, og store dagsordner brydes i disse år, hvor verden præges af forandringer – fra klimakrise og bæredygtig omstilling til kønsdebat, recession, energikrise og krig i Europa. Modulet stiller skarpt på aktuelle trends, du bør kende til og navigere i som kommunikatøren, der vil bidrage til at omstille kommunikationen digitalt for brandet og organisationen. Samtidig får du værktøjer til at stille de centrale spørgsmål i organisationen, der bidrager til at afklare med hvilket formål I digitaliserer kommunikationen.
Det samlede forløb:
Brug en time tre morgener i foråret med at opgradere din viden, kompetencer og værktøjer indenfor digitalisering af kommunikationen, og bliv skarp på aktuelle tendenser på området. Det foregår tre onsdage direkte og live på din skærm, der hvor du er, med andre medlemmer af KS.
Digital kommunikation skal alle kommunikatører mestre i et omfang til at vi kan arbejde på tværs af organisationens kommunikation, så det styrker forretningen og balancerer aktuelle dagsordener, der præger kommunikationslandskabet. Men digitalisering af kommunikationen er ikke et mål i sig selv; det er et middel til at indfri andre mål med. Spørgsmålet er: Hvilke mål er vigtige for din organisation, jeres brand, dit team og din rolle? Det hænger sammen med jeres formål, forretning og raison d’etre. Du kan som kommunikatør etablere denne værdiskabende forbindelse ved at stille de rette spørgsmål og bidrage til at tage de rette til- og fravalg i jeres digitalisering af kommunikation. Det får du dugfrisk inspiration til i dette forløb på tre moduler.
Det er relevant for dig at deltage blandt andet hvis du:
- Hører ønsker i organisationen om, at I har brug for bedre overblik over digitale tendenser, så I kan udvikle, prioritere og forbedre jeres digitale indsatser med henblik på fremtiden.
- Har behov for at styrke din gennemslagskraft på området, for at påtage dig en udviklingsrolle med gennemslagskraft i det digitale kommunikationsarbejde.
- Oplever behov for, at I inddrager organisationen mere i jeres digitale omstilling, så organisationen bliver mere digital kompetent.
På kurset får du håndfaste værktøjer og metoder samt nye perspektiver på, hvordan organisationen lykkes med den digitale kommunikationsomstilling. Forløbet på tre moduler á 1 time klæder dig på til at drive den digitale kommunikationsomstilling i din organisation – med et formål, der hænger klart sammen med jeres brand. For digitalisering af kommunikationen med et stærkt formål handler også om at kunne indkredse: Hvad vil vi, hvem er vi, hvad kan og gør vi – og hvorfor og hvordan kan vi lykkes bedre med det gennem en digitalisering af kommunikationen?
De tre moduler hænger sammen som perler på en snor – men kan følges individuelt. Til chefen kan du sige, at din deltagelse ruster dig til at understøtte virksomheden bedre i at indfri sine mål med den digital kommunikation, så det også bidrager til at opgradere teamet og organisationen.
De tre moduler:
- Skab formål med digitalisering af kommunikationen (indeværende)
- Indfri mål med den digitale kommunikation, så det styrker brandet og organisationen (onsdag 3. maj kl. 9.00-10.00)
- Dig som organisationens digitale kommunikatør (onsdag 10. maj kl. 9.00-10.00)
Kursusleder er Marta Karolina Olsen fra CBM Consult, der rådgiver om kommunikation, branding og medier. Udover at være selvstændig rådgiver og konsulent med mere end 20 års erfaring fra bureauverdenen og lederstillinger på organisationssiden, er Marta ekstern lektor i kommunikation og medier på Københavns Universitet på Dansk og Film- og medievidenskab. Marta har gennem sit liv som konsulent rådgivet danske og internationale virksomheder og brands, offentlige organisationer og myndigheder, uddannelsesinstitutioner, NGO'er og medlemsorganisationer om strategi, digital kommunikation, sociale medier og branding.