KOM magasinet 2014

 

KOM 84 / december 2014

Tema: Møder
Mennesker mødes og sød musik opstår.
Det kan man stadig sige. Men i dag mødes mennesker på mange andre måder end det fysiske møde. Vi mødes på de sociale medier, vi holder virtuelle møder eller vi mødes til store events.
Hvad gør det ved os, og hvordan kan vi anvende de nye muligheder til gavn, også for de virksomheder, vi arbejder i?

LÆS KOM 84 som PDF

   

KOM 83 / november 2014

TEMA: Sproglig branding
Hvad betyder sproglig kvalitet - og mangel på samme - for en virksomheds brand? Det handler dette nummer af KOM magasinet om. Læs, hvad de synes hos LEGO, Citroën, COWI og i andre danske virksomheder.

Læs KOM 83 som PDF

   

KOM 82 / august 2014

TEMA: Historier
Der findes næsten lige så mange historier, som der findes mennesker, og i mange organisationer er det et faktum, at selv de kundevendte servicefolk, sælgerne og lederne har hver deres måde at fortælle om organisationen. At det forplumrer og skaber støj om organisationens brand, både internt og eksternt, giver sig selv.

Læs kom 82 som PDF

   

KOM 81 / august 2014

Tema: K-Kompetencer
Vil du være superstjerne eller overflødig i fremtiden?
Det spørgsmål har du nok ikke svært ved at svare på. For selvfølgelig vil vi alle sammen hellere være superstjerner end overflødige. Det kræver imidlertid en indsats at blive det ene frem for det andet. I dette nummer af KOM kan du læse om hvilke kommunikationskompetencer, der bliver efterspurgt lige nu.

Læs KOM 81 som PDF

   

KOM 80 / juni 2014

Tema: KS og KS'erne
Hvem er KS'erne og hvilken udvikling sker der i øjeblikket med de fagligheder og det arbejdsmarked, de arbejder i?

Læs KOM 80 som PDF
 

 

   

KOM 79 / april 2014

TEMA: Kommunikationsrådgivning
Er du en af de kommunikationsmedarbejdere, der har en følelse af, at du godt kunne bruge noget mere lydhørhed fra ledelsen?
Du er ikke alene, og du kan gøre noget ved det. I dette nummer af KOM får du masser af gode råd og pointer, der kan lære dig at finde en rolle, hvor du bliver lyttet til. Du har nemlig rigtig mange muligheder for at gøre dig gældende og få lige nøjagtigt den indflydelse, du er kompetent til. Hvis blot du selv tager ansvaret, initiativet - og har modet.

Læs KOM 79 som PDF

   

KOM 78 / marts 2014

Tema: Sprog og markeder
Hvordan går det med de virksomheder og personer, der arbejder med sprog og hvordan ser fremtiden ud?
Aldrig har der været så meget, der skal oversættes som nu, så oversætterne har travlt. Men det er de også nødt til. Det er nemlig svært at blive rig af at oversætte. Prisen pr. ord er gennemsnitligt faldet med 45 procent de senere år.

Læs KOM 78 som PDF

   

KOM 77 / februar 2014

Tema: Cross media
Cross media betyder ikke alle medier. Det kan lige så godt betyde alle de rigtige medier. For alle behøver ikke være alle steder. Til gengæld er det vigtigt at vide, hvad der opfylder jeres virksomheds forretningsmål bedst. I skal vide, hvem I er, og hvad I vil.

Læs KOM 77 som PDF