KOM magasinet

KOM 100 / december 2016

TEMA: Sprog og kulturforståelse
 


Det danske sprog afspejler landet

Det er vigtigt at holde af sit sprog og sit land. Det danske sprog afspejler de bløde overgange i vores landskab, siger Jens Christian Grøndahl. Men at værne om det danske sprog er på ingen måde en hindring for at tilegne sig andre sprog og kulturer. Det er netop evnen til at have sit eget ståsted og samtidig kunne favne og rumme andres identiteter, der er et udtryk for civilisation.


Læs hele artiklen

 


I kulturmødet handler det om at forudsige modpartens næste skridt

Det er altafgørende for samarbejdet, at man kan forudsige, hvad de andre vil gøre i forskellige situationer. Kan man ikke det, bliver det nemlig svært at stole på dem.


Læs artiklen her

 


 

Marketing fra Lynge til resten af verden kræver stort diplomati

Danske Widex er blandt verdens førende producenter af høreapparater og sælger dem i mere end 100 lande. Fra hovedkontoret i Lynge styres slagets gang, når alt fra brugermanualer til produktlanceringskampagner skal udvikles og eksekveres på tværs af markederne. Her gør teamet flittigt brug af de diplomatiske evner for at få alle til at gå i samme retning og sikre konsistens i brandet.


Læs artiklen her


 

You've got five seconds to blow my mind

Dit sprog skal være skarpere end nogensinde, hvis du vil fange forbrugernes opmærksomhed. Vi er meget sværere at imponere end for bare 5–10 år siden. Fire sprogeksperter fortæller om den markante udvikling.


Læs artiklen her

 

 

KOM 100 som PDF

Tegn et abonnement

Hvis du er medlem af KS får du KOM magasinet tilsendt. Andre kan tegne abonnement, hvis man ikke kan blive medlem af KS. Det koster 500 kroner om året for otte numre. Abonnement kan bestilles på:

info@kommunikationogsprog.dk (Skriv "abonnement KOM" samt navn og adresse).

Om KOM

KOM - KS'ernes medlemsblad

KOM magasinet udkommer otte gange om året og sikrer, at du er opdateret på ny viden og tendenser inden for dit fagområde.

I hvert nummer præsenterer vi forskellige professionelle kommunikatører, sprogfolk, marketingfolk, lektorer, professorer og journalister, der deler ud af deres erfaringer og faglige viden.

Magasinet går i dybden med forskellige sider af kommunikation og sprog, for eksempel organisationskommunikation, markedsføring, sprogteknologi eller globalisering. Se alle årgange af KOM magasinet.

Annoncer i KOM

KOM magasinet udkommer otte gange om året. I hvert nummer går professionelle kommunikatører, sprogfolk, marketingfolk, lektorer, professorer og journalister i dybden med et emne - for eksempel sociale medier, personlig branding, networking, politisk kommunikation eller kommunikation i et globalt perspektiv, sprogteknologi og kulturel intelligens.

Kontakt redaktør Anne Nimb eller på tlf. 40313538, hvis du gerne vil have en annonce eller et indstik med i KOM.

Deadlines for 2016

  Bestilling Levering af materiale Udgivelse
KOM 93:  7/1 11/1 30/1
KOM 94:  11/2 15/2 5/3
KOM 95:  7/4 11/4 30/4
KOM 96:  19/5 24/5 11/6
KOM 97:  16/6 20/6 20/8
KOM 98:  9/9 12/9 1/10
KOM 99:  20/10 24/10 12/11
KOM 100:  24/11 28/11 17/12

 

Annoncepriser og formater 2016

¼ side B 99 x H 133 4.900 kr
½ side B 99 x H 267 7.900 kr.
½ side B 204 x H 133 7.900 kr.
1/1 side B 230 x H 290 13.100 kr.
Opslag B 460 x 290 19.900 kr.

 

Farvetillæg

1 farve 2.000 kr
4 farver 4.500 kr

 

Indstik

Prisen afhænger af vægt og format. Kontakt Anne Nimb og få et tilbud.

Gentagelsesrabatter

2 indrykninger 10% rabat
4 indrykninger 15% rabat
6 indrykninger 20% rabat
8 indrykninger 25% rabat