Administration af grupper for gruppeadministratorer

Tilføj et medlem til gruppen

Trin 1

Når du vil tilføje et nyt medlem til din gruppe, skal du klikke på linket "Medlemmer af [Gruppens Navn]" i højre side på gruppesiden.

 

Trin 2

Du kommer nu til en side, hvor du kan håndtere medlemmer af gruppen. Du tilføjer et medlem ved at klikke "Add member" under ikonet "+" på bjælken øverst på siden.

 

Trin 3

Linket "Add Member" åbner en side, hvor du kan tilføje medlemmer til gruppen. I feltet "Brugernavn" skriver du medlemmets for- og efternavn - søgefunktionen finder det fulde navn frem til dig.

Får du ingen resultater, kan du prøve udelukkende at søge på fornavnet. Klik "Tilføj brugere", når du har fundet det medlem, du vil tilføje. Øverst på siden i en grøn bjælke får du besked, når medlemmet er tilføjet. Medlemmet vil derefter modtage en mail.

 

Gør et gruppemedlem til administrator

Trin 1

Når du vil gøre et gruppemedlem til adminstrator, skal du klikke på linket "Medlemmer af [Gruppens Navn]" i højre side på gruppesiden.

 

Trin 2

Du kommer nu til en side med en liste over alle gruppens medlemmer. Du kan søge dig frem til et bestemt medlem i søgefelterne øverst.

Når du har fundet det medlem, som du vil gøre til administrator, skal du sætte et flueben ved medlemmets navn.

 

Trin 3

Når fluebenet er sat, skal du i toppen af siden finde feltet "Handlinger" og vælge "Gør til gruppeadministrator". Dernæst klikker du "Kør".

Personen er nu administrator i gruppen.

 

Opret indlæg

Trin 1

På gruppens forside klikker du på ikonet "+" på bjælken øverst på siden. Du får så en fold-ud-menu, hvor du skal klikke "Opret et indlæg".

 

Trin 2

Du kommer nu ind på den side, hvor du kan oprette dit indlæg.

Her skriver du en overskrift og indholdet i din besked.

Hvis du sammen med din besked ønsker at vedhæfte materiale fra filarkivet, kan du gøre det ved at klikke "Gennemse" og vælge de filer, du ønsker.

 

Når du har skrevet din besked, kan du udgive den ved at trykke på "Udgiv" ude i højre side. Beskeden vil blive sendt ud til alle medlemmer i gruppen (på nær dem, der har fravalgt at modtage beskeder fra gruppen).

Brug af filarkivet

Du finder linket til gruppens filarkiv i højre side, når du er inde på gruppens side.

Hent dokumenter

I filarkivet ser du en oversigt over de forskellige dokumenter og mapper i arkivet. Hvis du vil hente et dokument, skal du blot klikke på dokumentet, der så downloades til din computer.

Du kan søge efter filer i søgefeltet.


Upload filer til filarkivet

Tilføj filer ved at klikke på den orange knap "Tilføj filer".

Du kommer nu til en ny side, hvor du klikker "Gennemse". Herefter vil du få et vindue frem, hvor du vælger, hvad du vil tilføje. 

Læg dokumenter i filarkivet ved at klikke "+ Tilføj filer", hvorefter du navigerer dig frem til den fil eller de filer, du vil lægge i arkivet. Du markerer nu de filer, du ønsker at publicere i filarkivet og trykker "Åbn" og derefter "Næste".

Du bliver nu sendt tilbage til filoversigten, hvor de uploadede filer er synlige. Når du klikker "Gem" i højre side, bliver filerne tilgængelige for gruppens medlemmer.

 

Håndter anmodning om optagelse i aktivitetsgruppe

Hvis du er administrator i en aktivitetsgruppe, vil du modtage en mail, når et medlem anmoder om at blive optaget i gruppen.

I mailen er et link til medlemslisten i gruppen.

Et medlem, der har anmodet om optagelse vil stå registreret sådan:



Klik på Rediger for at se, hvilken begrundelse medlemmet har givet for at blive optaget i gruppen og for at godkende eller afvise optagelsen.



 
Du skal efterfølgende selv sende en mail til det nye medlem med information om optagelsen. Det vil i mailen være en god idé at skrive lidt om gruppens normale arbejdsrutiner. Men I bestemmer i gruppen selv, hvilken information det nye medlem skal have.